此為公開平台, 請勿在此揭露你我的個人資訊.
不歡迎散播謠言與八卦. 嚴禁商業廣告.

biking travel | hiking travel
picasa album 1 | picasa album 2 | picasa album 3
picasa album 4 | picasa album 5

    近期碎碎唸 - 記錄近期的感觸跟雜念
角落的孤棋, 在艱難做活的同時, 也要盡可能爭取最大實利!
-- 邊緣未生

    近期集錦 - 分享近期聽到看到的一些好東西
We laughed and kept saying "see you soon", but inside we both knew we'd never see each other again.
from La Leggenda del Pianista sull'Oceano in 1998

We are often told to "put on a brave face” or to be strong. To do this, we often have to hide, or at least minimize, whatever fears, flaws, and vulnerabilities we possess. However, such an emphasis on strength is misguided. What truly takes courage is to show our imperfections, not to show our strengths, because it is only when we are able to show vulnerability - or the capacity to be hurt - that we are genuinely able to connect with other people.
from Essay prompts of SAT administration in Jan. 2015


2009/08/19

口舌之快

事可以多做, 飯也可以多吃, 但...話不能亂說!!!

舉個例子, 以下是模擬對話, 加上表情圖案.
====================
長官: 那個bug好幾天了!!!
阿宅: 我當天有事, 去喝喜酒.
長官: ...... ( ̄⊿ ̄")
長官: 那處理進度如何???
阿宅: 我覺得很快
長官: ...... ( ̄□ ̄")
長官: 拖好幾天了, 客戶很急!!!
阿宅: 我不知道客戶很急啊! 我昨天去修剪髮型.
長官: ...... <(‵~′ ")>
長官: 為什麼要解決這bug這麼難???
阿宅: 我現在會加快處理啊!
阿宅: 你不是見到我已經在處理了嗎?
長官: ...... (╬ ̄皿 ̄)
阿宅: 我也曾被客戶追殺過, 我能感同身受.
長官: ...... (╯‵□′)╯︵ ╩══╩
====================

要是我讓模擬對話變成事實(老實說我不敢), 可能隔天就領便當登入"國軍online"了...( ̄﹁ ̄)

3 則留言: