此為公開平台, 請勿在此揭露你我的個人資訊.
不歡迎散播謠言與八卦. 嚴禁商業廣告.

biking travel | hiking travel
picasa album 1 | picasa album 2 | picasa album 3
picasa album 4 | picasa album 5

    近期碎碎唸 - 記錄近期的感觸跟雜念
角落的孤棋, 在艱難做活的同時, 也要盡可能爭取最大實利!
-- 邊緣未生

    近期集錦 - 分享近期聽到看到的一些好東西
We laughed and kept saying "see you soon", but inside we both knew we'd never see each other again.
from La Leggenda del Pianista sull'Oceano in 1998

We are often told to "put on a brave face” or to be strong. To do this, we often have to hide, or at least minimize, whatever fears, flaws, and vulnerabilities we possess. However, such an emphasis on strength is misguided. What truly takes courage is to show our imperfections, not to show our strengths, because it is only when we are able to show vulnerability - or the capacity to be hurt - that we are genuinely able to connect with other people.
from Essay prompts of SAT administration in Jan. 2015


2007/06/10

畢業典禮 (補完-MSN分享空間)

本文原本發表於MSN分享空間, 2007/06/10 13:14.

6/2, 星期六, 天氣晴,
我回到了學校去祝賀實驗室的學弟, 因為這天是臺大的畢業典禮,
代表著我也畢業2年了.

除了要畢業的學弟之外, 遇到了好多人,
以前常幫我現在還留在實驗室唸博班的arquaer學長,
碩士跟我同屆但現在已經是博士的jacky,
另外也遇到大學系上同學maoauo跟YenCheng,
超過一年半載沒見到他們了, 大家聊聊天, 聊這陣子如何如何, 我講了好多話...

兩年了, 大家都有點不同了, 我想, 我也是.

我常在思考, 自己有進步嗎? 有變成熟嗎?
但是又不知道做到怎樣才是進步, 變成怎樣才是成熟?
離開了學校, 我所生活的環境變了, 現實的層面, 很明顯到了我的眼前, 我想我沒有能很快的適應, 還在摸索.

或許成效不彰, 或許我搞錯方向做了白工, 但是我還是努力:
Lord! i'm doing all i can to be a better man.

其實我很好奇, 不知道自己會走到如何的未來?
就像我以前也沒辦法想像我現在的樣子.
就寫到這裡了, 接下來就是未來的事了...

沒有留言:

張貼留言